Online leadgeneratie


Leadgeneratie is het verzamelen en achterhalen van de gegevens van uw potentiële klanten. Oftewel zij die op zoek zijn naar informatie voor het vervullen van specifieke (informatie)behoeften. Kom in een vroeg stadium van het inkoopproces in contact met uw potentiële klant door de inzet van content marketing via het online netwerk van Jaarbeurs IT Media. Want vergeet niet: ruim 90% van de research door B2B professionals voorafgaand aan een aankoopbeslissing wordt online gedaan.

Wat is online leadgeneratie?

Bedrijven beseffen zich steeds vaker dat men kan verkopen door prospects iets te leren. Sinds een aantal jaren worden steeds grotere delen van marketingbudgetten daarom besteed aan content marketing. U kunt namelijk een positief beeld van uw bedrijf creëren door uw potentiële klanten te voorzien van waardevolle informatie. Relevante content, bijvoorbeeld in de vorm van whitepapers. Waar traditionele marketing vooral is gericht op producten en diensten, zijn whitepapers – met name binnen de ICT-branche – veelal probleemoplossend. Dus geen specificaties en presentaties in de vorm van brochures, demo's en infosheets, maar inhoudelijke content die eindgebruikers helpen bij het nemen van een juiste beslissing.

Een whitepaper is een artikel waarmee een bedrijf zijn kennis en ervaring deelt en zo relaties helpt bij het kiezen van de juist oplossing of dienst. Geïnteresseerden downloaden – vaak in ruil voor contactgegevens – de content en krijgen meer informatie over het betreffende onderwerp. Het bedrijf dat de content aanbiedt, toont zo zijn expertise op een specifiek vakgebied en krijgt de kans om potentiële klanten te benaderen met behulp van de achtergelaten contactgegevens.
Door prospects te voorzien van kennis worden zij een betere gesprekpartner voor uw bedrijf. Bovendien geeft het u de kans zich te onderscheiden van uw concurrenten, door een ondersteunende rol aan te nemen. Content marketing kan worden gezien als een vorm van “soft selling”. Het is een uitstekende manier voor u als ICT-leverancier of -dienstverlener om een relatie op te bouwen met uw potentiële klanten.

Hoe werkt online leadgeneratie in de praktijk?

Wat is onze definitie van een lead?

Een eindgebruiker, consultant of reseller die een specifieke behoefte heeft aan informatie en die de online platforms van Jaarbeurs IT Media (of één van onze partners) gebruikt om een whitepaper, business, of reference case te downloaden. De bezoeker is zich bewust van het feit dat zijn of haar contactgegevens worden verstrekt aan de eigenaar van het document dat zij kiezen om te downloaden.

U heeft de mogelijkheid om een lijst met bedrijfsnamen van concurrenten en partners aan te leveren, deze zullen niet worden aangemerkt als lead. Studenten en valse contactgegevens worden eveneens niet beschouwd als een lead.

Wilt u aanvullende eisen stellen aan uw leads? Wij kunnen u meerdere extra filteropties aanbieden om het resultaat van uw leadgeneratiecampagne zo goed mogelijk aan te laten sluiten op uw doelstellingen.
Informeer naar de mogelijkheden bij onze accountmanagers.